IMG_20220408_112330.jpg

Näistä sitruunarahkasilmäpullista tuli kertahetitolla yksiä omia lempparipullia. Minä tein pullat sitruunarahkalla, mutta tietenkin mikä makurahka vaan sopii tähän tapaan tehtyihin pulliin täytteeksi. Kun käyttää makurahkaa, ei tartte laittaa kananmunaa sekaan. Minä en laita myöskään sokeria, kun pullataikinaan laitan ihan reilusti.

IMG_20220408_112233.jpg

Pullina on näissäkin ihan tavallinen pyöreä hyvänmakuisesta taikinasta tehty pyöreä pikkupulla.

Kohonneeseen pullaan painoin pienellä lasilla syvennyksen tai tekee kolon käsin. Muutama haarukan pisto pohjaan, pullan voitelu munaseoksella, makurahkan annostelu koloihin (minä laitoin lusikalla, mutta jos tekisin isomman määrän, niin pursottaisin) ja muru/stroisseliseos päälle.

IMG_20220408_095251.jpg

Minä teen stroisseliseoksen suhteilla: 50 g voita + ½ dl sokeria + 1 dl vehnäjauhoja -> nypitään seokseksi. Rasva voi olla kovaa tai hieman pehmennyttä. Pullaan kukkura rkl/pulla. Muruseosta voi vaikka hieman painaa kiinni käsin rahkasilmään. Tuosta määrästä piisaa 12-15 pullaan muruseosta.

Paisto 200-225 asteisessa uunissa kypsiksi.

IMG_20220408_112224.jpg

Minusta nämä ovat kertakaikkisen ihania pullia.

IMG_20220407_163956.jpg

Minä olen tehnyt sitruunarahkasilmäpullia jo kaks kertaa viime viikolla. Saapas nähä, onko enää yhtään tähteenä pääsiäiseksi. Alin kuva on otettu ekalla keraa tekemistäni, kun laitoin muruseosta osaan pulliin vähemmän.