1258988.jpg

Näiden ihanaisten alkuperäinen ohje löytyy Raision sivuilta... minä tein täytteeseen aika paljon muutoksia,lisäsin keitettyä riisiä yms... joten kirjoitan ohjeen sellaisena kuin minä sen toteutin.

Fiksut fisupesät

12 kpl muffinssipellillä

Pohjat:

100 g margariinia tai voita

1½ dl vehnäjauhoja

1 dl ruissihtijauhoja

1 tl leivinjauhetta

hyppysellinen suola (1/4 tl)

½ dl ruokakermaa

Täyte:

purjoa 10 cm pituinen pala ( tai vähän vähemmän, jos et tykkää ...)

125 - 150 g graavilohifilettä tai kylmäsavulohta (minä käytin)

1½ dl keitettyä riisiä ( = ½ dl raakaa riisiä)

1½ dl ruokakermaa

1 dl maitoa

3 munaa

2 dl juustoraastetta

kuivattua tilliä, ruohosipulia, sitruunapippuria, suolaa

Valmistaminen

- pohjat: nypi sekaisin rasva ja kuivat ainekset ryynimäiseksi seokseksi, lisää ruokakerma ja sekoita taikinaksi, hiero taikinasta tanko ja jaa se 12 osaan -> painele pohjat voideltuihin ( minä ripsautan myös korppujauhoja vähän syvennysten pohjalle) muffinipellin syvennyksiin... nosta reunat ihan ylös asti

- täytteen valmistaminen: leikkaa kala pieniksi palasiksi, hienonna purjo ja kypsennä purjoa halutessasi vähän esim mikroaaltonuunissa ( minä laitoin ilman kypsentämistä), sekoita ihan kaikki täyteainekset samassa kulhossa + maistele seosta

- jaa täyte pohjien päälle syvennyksiin

- paista kalapiiraita 175- 200 asteessa 15 - 20 minuuttia, tarkkaile etteivät tummu liikaa...

1258983.jpg

Tässä kuva täytteestä...

1258985.jpg

Fiksut fisupesät  menossa uuniin...

1258986.jpg

... ja tässä jo paistuneina

1258991.jpg

Nam... nämä oli hyviä....