IMG_20210219_174045.jpg

Kaikkea pitää kokeilla, edes kerran.

Jokunen viikko sitten, ruvettiin paikallisessa K-supermarketissa paistamaan pitsoja perjantaisin. Joidenkin ystöävien kuulin niitä ostyaneen ja olivat oleet ihan tyytyväisiä. Pienen vihjauksen jälkeen, kanssasyöjä ilmaantui viime perjantaina työpäivän päätteeksi (nimipäiväni kunniaksi kuulemma) kotia pitsojen kanssa.

Minulle hän oli vaihtoehdoista ottanut yläkuvan mukaisen juustopitsan (oli useampaa juustoa) ja itsellensä alakuvan mukaisen pitsan. Kaikkiin tulee kuulemma rucolaa päälle, mullehan se vain sopii. Pitsat olivat leikattukkin jo valmiiksi.

Minulle jäi ehdottomasti positiivinen vaikutelma näistä. Pitsaa syötiin vielä seuraavanakin (ja minä vielä seuraavanakin) päivänä kylmänä. Kylmänä siksi, että minä nyt vaan tykkään pitsasta kylmänä. Kanssasyöjä lämmitti pitsapalan itsellensä ja sanoi tässäkin pohjan rakenteen muuttuvan. Sehän on selvä se.

Eihän nämä toki pitserian pitsoille, missä pohjat tehdään itse, vedä vertoja, mutta pienellä paikkakunnalla kun ei tarjontaa ole paljoa, ovat nämä ihan hyvä vaihtoehto/lisä tarjontaan. Nämä tehään valmispohjiin valituilla täytteillä (muistelen jossain mainoksessa nähneeni, että olis 5-6 eri vaihtoehtoa pitsoissa?) ja paistetaan.

IMG_20210219_174039.jpg

Me kyllä käydään ostamassa näitä toistekkin (eikä ole maksettu mainos)

Paikkakuntalaiset, jokos Oulaisten K-supermarketin pitsat on testattu?

IMG_20210207_160733.jpg

Kyllä me aina välillä paikallisia pitserioitakin kannatetaan. Tässä kuvassa yks kanssasyöjän lempparipitsa. Takana pilkottaa minun lempparipitsa eli kana-aura-persikka.