IMG_20210330_185028.jpg

Olen parin päivän aikana leiponut monenmoisia pullia ja munkkeja ihan tavallisesta pullataikinasta. Pienet rahkapiirakat kuuluvat meidän perineteiseen pääsiäiseen, toki niitä muuloinkin tehdään. Tällä kertaa tein vain rusinaversioita, vaan jos niistä ei tykkää, niin jättää kokonaan pois.

Rahkatäyte noin 45 kuvan mukaiseen pikkupiirakkaan

3 prk rahkaa (minulla oli yksi sitruunan makuista)

1 dl maitoa

1-1½ dl sokeria

3 isoa kananmunaa

rusinoita oman maun mukaan (vähintään 2 dl, minä laitoin melkein koko paketillisen)

2- 3 tl vaniljasokeria

1-2 sitruunan mehut (ja minä laitoin myös ohueksi raastettua kuorta yhdest' sitruunasta)

-> kaikki ainekset vaan sekoitetaan hyvin ja maistellaan täytteen makeus ja sitruunaisuus omaan makuun passeliksi. Minä tein aika sitruunaisen makuisia.

Täyte on raakana löysän olista, mutta pysyy piirakassa kyllä, kunhan pyöreä pulla on hyvin kohonnut, teet pullaan syvän laajan syvennyksen, pistelet pohjaosan haarukalla ja laitat täytettä sopivan määrän.

IMG_20210330_184854.jpg

Reunat voitelin kananmunaseoksella ennen täytteen laittamista. Nämä ovat sen verran isoja/laajoja, että pellilleni mahtui edelleenkin vain 9 kpl kerralla paistumaan. Noin 200 asteinen tasalämpöinen uuni.  15 min molemmin puolin menee aikaa.

IMG_20210330_184833.jpg

IMG_20210326_112912.jpg

Dave aurinkoisena päivänä päiväkävelyllä. Tässä me kuunneltiin yhessä lintujen laulua.