Munakoisopata on hyvää ihan sellaisenaan esim salaatin kera....minä keitin kaikelta varalta lisäksi tuorepastaa ajatellen kanssasyöjää....

Munakoisopadan alkuperäinen ohje löytyy täältä....

Minun hyppysissä hieman kosteampi munakoisopata valmistui näin...

Jauheliha-munakoisopata

1 munakoiso ( painoi n. 300 g)
400 g paistijauhelihaa
1 punainen paprika
1 iso sipuli
1-2 valkosipulin kynttä
n. 2 dl tomaattimurskaa
suolaa, mustapippuria, chilijauhetta, aromat-seosta
1 dl fetajuustoa/salaattijuustoa ( käytin Arlan juusto-paprikaseosta + hieman pakkauksen maustetua öljyäkin ruokaan)
1 iso maustekurkku

Kuutioi munakoiso, paprika ja maustekurkku sekä hienonna sipuli. Ruskista jauheliha kuumalla paistinpannulla. Lisää munakoisokuutiot, paprika- ja sipulikuutiot sekä valkosipuli. Paista välillä sekoitellen, kunnes munakoisot saavat väriä. Lisää tomaattimurska ja  mausteet. Hauduta ruokaa 10-15 min välillä sekoitellen. Varo ettet kypsennä munakoisoa ihan mössöksi.Lisää kuuman ruoan pinnalle lopuksi kuutioitu maustekurkku ja kuutioitu fetajuusto/salaattijuusto. Anna suuston hiukan sulaa ja tarjoile heti.

Minusta munakoisopata olisi ollut hyvää ihan näinkin....eli ilman kurkkua ja juustoa ja kenties ensi kerralla laitankin juuston salaattiin

Itse olen aina tykännyt munakoisosta ruoissa, vaan jostain kumman syystä minulla on ollut harhakäsitys ettei kanssasyöjä siitä tykkäisi.... onneksi olen ollut väärässä ( 15 vuotta!) ja jatkossa voinkin ihan rehellisesti käyttää munakoisoa ruokiin

Tykkäsimme  jauheliha-munakoisopadasta ja teen toistekin ihan varmasti.