IMG_20240414_100003_edit_19557143819621.

Tämäkin tortillapohjista tehtävä pikkusuolainen idea on lähtöisin jostain Instan tai Facen reelsseista. Olen tehnyt näitä eri täytteillä muutaman kerran ja me kyllä tykätään näistä.

Postauksen kuvat ovta ekasta tekokerrasta ja koska uuni oli kuumana muista tekemisistä, kuumensin nämä uunissa. Sittenmmin olen laittanut pienen määrän airfryeriin ruskistumaan.

Täytteeksi voi jokainen kehitellä mitä vaan. Mulla yleensä helpot mitä-kaapeista löytyy-täytteet. Pitsakastiketta teen nykyisin isomman satsin kerralla ja pakastan sitä pieninä määrinä, niin ei tartte aina uusia isoja prk aukoa. Hätätingassa pohjalle voi turauttaa ketsuppiakin, jos on tottunut sitä käyttämään pitsoissa. Meille se on semmoisenaan turhan makea.

IMG_20240414_093808_edit_19780007775161.

Ideana näissä tortillakupeissa on seuraava:

Leikkaa (esim saksilla ihan vapaalla kädellä) tortillapohjista pyöreitä muffinssipeltiin sopivia (tai silikonisiin pikkuvuokiin) pyörylöitä. Ei haittaa jos muoto ei oo justa tasainen. Minä voitelin muffinssipellin syvennykset, vaan ei varmaankaan oo välttämätöntä. Sitten vaan pohjat rytätään syvennyksiin. Minä käytin myös pikkusuikalietakin. Mitään hukkapaloja ei nyt tortillapohjista jäänyt. Pohjalle pitsakastike, muut mieluisat täytteet. Mulla näissä kinkkuleikelettä 1siivu/kuppi, paprikaa, ananasta, sinihomejuustoa ja päälimmäiseksi juustoa. Minä laitoin nyt polaria viipaleina, kun en viittinyt ruveta raastamaan näin pientä määrää. Jotain värikästäkin juuston päälle vois laittaa. Sitten vaan uuniin (tai airfryeriin) ruskistumaan hetkiseksi noin 225 asteeseen keskitasolle, kunnes tortillojjen reunat ovat mieleisen ruskeita ja juusto sulanut ja saishan se vähän väriäkin saaha. Minä ripsautin pinnalle vielä pitsamaustetta. Helppoja syödä ihan vaan sormin.

Toinen kokeilemani yhdistelmä oli pitsakastike-tonnikala-fetajuusto-ananas-musta oliivi -juustoraaste-pitsamauste.

Tälle aamulle kans menee jonkinlaisia versioita Russeliin ruskistumaan. Teen ne valmiiksi ja kun porukat ovat paikalla, ruskistan vasta sitten.

IMG_20240414_095500_edit_19767590156312.

IMG_20240414_095946_edit_19642458292661.

Meille nämä maistuivat sekä lämpiminä, että kylminä.