Toverusten Tortut- blogissa huomasin herkullisen näköisiä teeleipiä...Paakarit kirjoittivat ottaneensa ohjeen helmisuurimopakkauksesta...menin heti katsomaan omaa pakkaustani ( mikä on pyöriskellyt milloin milläkin hyllyllä kesästä lähtien, kun tein Helmi-pannukakkua)...noin huonosti sitä pakkaustekstejä lukee... alkuperäisessä ohjeessa teeleivät on maustetttu yrteillä mutta minä laiton Paakarien tavoin mukaan taikinaan juustoraastetta...ja ihan reilusti...ja osaan laitoin vielä päällekkin juustoraastetta.

1900290.jpg

Juustoiset teeleivät helmisuurimoista

( minä tein tästä 4 pientä teeleipää, jotta mahtuivat samalle pellille paistumaan)

2½ dl Helmi-perunasuurimoita
2½ dl maitoa
2 dl vehnäjauhoja
3 tl leivinjauhetta
50 g voita sulatettuna
1 tl sokeria
½ tl suolaa
1½ dl juustoraastetta ( minä laitoin sinistä emmentalia)

Lisää suurimot maitoon ja anna turvota (ohjeessa aika on 30 min.... min annoin olla 10 min ja oli ok). Sekoita joukkoon kaikki muut ainekset. Taputtele taikinasta jauhotetuin käsin uunipellille leivinpaperin päälle haluamasi kokoisia teeleipiä. Pistele leipien pinta haarukalla ja tee taikinapyörällä jäljet. Minä ripottelin vielä juustoraastetta teeleipien päälle. Minä tein tuosta määrästä 4 kpl teeleipiä ja leikkasin jokaisen neljään osaan...tulee aika pieniä palasia. Paista 200-225 asteessa noin 10 min. Varo, ruskistuvat helposti liikaa.

1900293.jpg
Nämä olivat ihania ihan tällaisenaan....