Minulla oli eilen ilo leipoa pienen 8-v tyttösen kanssa pipareita... tai oikeastaa hän teki pipareita ihan yksin ja minä tein marsipaanikoristeita saman pöydän ääressä.... hän halusi kokeilla erilaisia muotteja ja voi vain ihastella lapsen mielikuvitusta kun katsoo hänen tuotoksiaan... ei minulle olisi juolahtanutkaan mieleen yrittää tehdä pipareita tuolla silikonisella päivänkakkaramuotilla... ja empien lausuin ääneen että ihankohan noissa muoto pysyy paistamisen aikana... johon tämä "ihmistaimi" vastasi minulle että kyllä siitä tulee hyvä kun vain uskoo!!!! Siinäpäs meille itse kullekkin ohjetta....

1120338.jpg

Minä ihastuin erityisesti tuohon oikeassa alareunassa olevaan pipariin missä on pikkukukkia tavallisen piparin päällä... yksi minun näköinen pipari piti kuulemma myös tehdä... siinäpä jokainen voi arvailla mikä se noista on....

Myös marsipaanikoristeet ovat 8-v taiteilijan käsialaa....poistuin hetkeksi pöydän ääreltä puhelimeen ja kun tulin takaisin niin hän oli jo kaulitsemassa marsipaania... minä siihen ihmettelin että onko hän ennen tehnyt marsipaanista jotain .... johon hän vastasi pää kallellaan että minä katselin miten sinä teit ja otin mallia siitä.... mitäpä siihen muuta sanomaan kuin että eläköön mallioppiminen....

Minä kokeilin myös uusia neilikkamuotteja .... mutta en kait oikein osannut tekniikkaa koska ei niistä nättejä tullut ja totesin että käsin ilman muotteja osaan tehdä kauniinpia neilikoita..... hän ilmoitti myös haluavansa tehdä neilikan ilman muottia ja niin hän tekikin

Toivottavasti saan taas pian nauttia tämän 8-v tyttösen seurasta..... tiedä mitä kaikkkea sitten opinkaan elämästä!