IMG_20230222_212432.jpg

Instagramin puolella reelseja katsellessa tulee tallennettua joitain ideoita itseä varten kokeiltavaksi. Tämän tapainen täytetty tortillalätty on yksi sieltä bongattuja.

Näihin tarvitaan tortillapohjia (minulla isoja), maustettua raakaa jauhelihaseosta (mikä vaan jauheliha käy), juustoraastetta/mozzarellaa ja me laitettiin lisäksi maustekurkkua, mutta muutakin lisuketta täytteeksi voisi paiston jälkeen laittaa esim. salaattia, tomaattia, paprikaa jne.. Kypsennetään paistinpannulla. On ihan tuhtia syötävää.

IMG_20230222_211453.jpg

Minä tein täytetyt pannulla paistetun tortillalätyt näin.
Raaka oman maun mukaan maustettu jauhelihaseos ( minulla sipulia, paprikajauhetta, suolaa, mustapippuria, valkosipulia) taputellaan ohueksi kerrokseksi tortillapohjan päälle. Minulla on kuvan isolla tortillapohjalla lähes 200 g lihaa, mutta ens kerralla laitan vähemmän ja ens kerralla aattelin kokeilla broilerin jauhelihaa. Sitten vaan kuumalle pannulle paistumaan lihapuoli alaspäin. Kypsyy muutamassa minuutissa. Sitten pitäs saaha käännettyä hela hoito. Ei mulla olis pysynyt kasassa lastalla kääntäen, joten käänsin lautasen avulla kumoten. (Ens kerralla pitää pannu pyyhkäistä välillä puhtaaksi) ja sitten takasin pannulle lihapuoli ylöspäin, päälle juustoa yms mitä aikoo laittaa. Kansi päälle, mieto lämpö, jotta juusto sulaa. Mulla meinas kärvähtää🤣. Lisätään mleluisat kylmät täytteet ja käännetään puolikuun malliseksi ja heti syömään.

Me syötiin nyt salaatti lautasilta lisänä, mutta jotain tuoretta voisin ite kuvitella laittavani tortillaan täytteen päälle ennen puolikuun malliseksi taittamista.

IMG_20230222_211543.jpg

Lihapuoli on pannua vasten kypsymässä.

IMG_20230222_211852.jpg

Tähän päälle tuli juustoa ja kansi päälle, että juusto suli.

IMG_20230222_212627.jpg

Ei tämä pöllömpi kokeilu ekaksi kerraksi ollut. Ehottomasti tehdään uudemmankin kerran.