CIMG3405.jpg

Tummuneita banaaneita oli kaapissa pari kpl, joten ne päätyivät näihin muffinseihin. 

Helpot banaanimuffinssit

(minä tein 13 kpl, mutta olis taikina mahtunut 12 kpl, jos haluaisi käyttää muffinssipeltiä)

Taikina
4 dl vehnäjauhoja
1 ½ dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria + ½ tl suolaa (olisi voinut olla ripsaus enemmänkin)
1 dl sulatettua voita
1 dl maitoa
2 isoa kananmunaa

2 banaania soseutettuna

noin 1½ dl hienonnettua suklaata (mitä vaan, minä laitoin pätkiksiä)

Valmistaminen

Sekoita kaikki kuivat aineet keskenään. 

Lisää maito, munat ja rasvasula ja sekoita tasaiseksi.

Lisää soseutettu/tilsitty banaani. (minä tilsin haarukalla lautasella)

Lisää viimeisenä rouhittu suklaa ja sekoita taikina.

Taikina tuntuu aina löysältä, mutta älä lisää jauhoja.

Jaa taikina vuokiin lusikalla. Tavalliset muffinssivuoat pitää laittaa muffinssipellille, jotta korkea muoto säilyy. Amerikan muffinssivuoat säilyttävät muffinssin muodon ihan pellillä paistettaessakin. 

Paista vähän alle 200 asteisessa uunissa 20-25 minuuttia. Aluksi kannattaa laittaa paistumaan uunin ala-osaan. Minä nostin lopussa hieman ylemmäksi saamaan pintaväriä.

CIMG3380.jpg

CIMG3382.jpg

Me syödään nämäkin muffinssit ihan tälleen, ilman mitään koristeluja. Makeuttakin näissä meille piisasi, joten ei ees tomusokeria laiteta päälle.

CIMG3400.jpg

Minä tein annoksesta 13 kpl, mutta kyllä taikina olis mahtunut paistumaan 12 vuokaan, jos ne olisi halunnut laittaa muffinssipellille.